8 درمان خانگی برای روشن کردن پوست به طور طبیعی همین حالا!

روشن کردن پوست

8 درمان خانگی برای روشن کردن پوست به طور طبیعی همین حالا!

در این میان، بسیاری از افراد ممکن است رنگ پوست نامتعادل داشته باشند مانند پوست تیره‌تر گردن اما پوست روشن‌تر در صورت، در حالی که برخی دیگر ممکن است مشکلات رنگدانه‌ای مربوط به آفتاب سوختگی را تجربه کنند.

به طور کلی، تماس طولانی مدت با نور خورشید می تواند پوست شما را خشک، کدر و تیره کند. علاوه بر این، استفاده طولانی مدت از برخی محصولات شیمیایی خاص مراقبت از پوست می تواند منجر به مشکلات مشابه شود.

محصولات سفید کننده پوست زیادی در بازار موجود است، اما بیش از نیمی از آنها از مواد شیمیایی ساخته شده اند که در صورت استفاده طولانی مدت برای پوست شما مضر هستند.

همچنین، این مواد شیمیایی ممکن است عوارض جانبی زیادی برای پوست شما ایجاد کنند، مانند تیرگی، رنگ ناهموار پوست یا جوش های آکنه.

اما، نگران نباشید زیرا بسیاری از درمان های خانگی طبیعی برای روشن کردن پوست شما وجود دارد که می توانید همین الان از آنها استفاده کنید!

مقاله امروز قرار است 10 درمان خانگی برتر را برای روشن کردن پوست شما به طور ایمن، طبیعی، موثر و ساده ارائه دهد.

روشن کردن پوست
روشن کردن پوست

1. ماست

ماست، یک ماده غذایی پروبیوتیک، محصول جانبی شیر است که حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری برای پوست شما است.

به ویژه، اسید لاکتیک موجود در ماست دارای ویژگی‌های مرطوب‌کننده و سفیدکننده است که این پروبیوتیک را به یک درمان عالی برای مراقبت از پوست تبدیل می‌کند.

این به جلوگیری از ظهور کک و مک و لک در پوست شما کمک می کند و به شما پوستی شاداب، جوان و درخشان می دهد.

راه های زیادی برای استفاده از ماست روی پوست وجود دارد. می‌توانید مقداری ماست را به آرامی روی پوست خود بمالید و اجازه دهید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بشویید.

شما باید این درمان را یک بار در روز به مدت چند هفته انجام دهید تا نتیجه رضایت‌بخشی داشته باشید.

همچنین، می توانید مخلوط نصف قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری ماست تازه را روی پوست صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه به طور طبیعی خشک شود و سپس با آب ولرم بشویید.

هر روز انجامش بده همچنین می‌توانید با اضافه کردن مقداری بلغور جو دوسر و کمی آب لیمو، خمیر ماست غلیظی برای استفاده به عنوان ماسک درست کنید. این مخلوط به مرطوب کردن پوست و حفظ لطافت آن کمک می کند.

2. پرتقال

پرتقال سرشار از ویتامین C است که ماده مغذی ضروری برای مراقبت از پوست است. علاوه بر این، این میوه دارای خواص سفید کنندگی است که در روشن کردن رنگ پوست بسیار قوی است.

مصرف منظم آب پرتقال تازه می تواند بافت پوست را بهبود بخشد و آن را انعطاف پذیر نگه دارد. برای روشن شدن پوست می توانید از پرتقال به 2 روش استفاده کنید.

همچنین بخوانید: 4 روش ساده برای استفاده از پوست پرتقال برای پوست

راه اول این است که قبل از خواب مخلوط دو قاشق غذاخوری آب پرتقال را با یک پیمانه پودر زردچوبه روی صورت و گردن بمالید. این مخلوط برای دست و پا نیز قابل استفاده است. بگذارید 20-30 دقیقه بماند قبل از اینکه آن را بشویید. روزانه انجام دهید.

روش دیگر، می توانید با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری پودر آسیاب شده از پوست پرتقال خشک با یک قاشق غذاخوری ماست ساده، خمیر درست کنید و آن را به پوست خود بمالید.

بعد از 15-20 دقیقه خمیر را بشویید. این درمان به روشن شدن لک ها و لکه های روی پوست صورت شما کمک می کند. باید یک یا دو بار در هفته این کار را انجام دهید. بیشتر از این انجام نده

3. آرد گرم

یکی دیگر از درمان های خانگی برای روشن کردن پوست، آرد گرم است. این یکی از بهترین راه حل ها برای روشن کردن پوست شما به طور ایمن، موثر و طبیعی است که مانند محصولات مراقبت از پوست شیمیایی موجود در بازار آسیبی به سلامت پوست شما وارد نمی کند.

آرد گرم یک ماده مغذی است که نه تنها به روشن شدن پوست شما کمک می کند بلکه آن را بسیار سالم نگه می دارد. درمان ارائه شده در زیر برای از بین بردن چربی اضافی در پوست شما در حالی که به طور طبیعی آن را مرطوب نگه می دارد بسیار مفید است.

برای تهیه محلول، باید خمیر غلیظی از مقداری گرم آرد ترکیب شده با کمی گلاب یا آب تازه ایجاد کنید و این خمیر را روی پوست صورت، دست و پاها بمالید. قبل از اینکه خمیر را با آب بشویید، بگذارید خشک شود.

روشن کردن پوست
روشن کردن پوست

4. عسل

عسل یک ماده فوق العاده برای مراقبت از پوست است که دارای خواص سفید کنندگی و مرطوب کنندگی فوق العاده ای است.

این به درمان مشکل رنگ پوست نامتعادل مربوط به خشکی کمک می کند. همچنین، این ماده سرشار از خواص ضد باکتریایی است که به محو شدن اسکارهای آکنه و لکه های پیری روی پوست شما کمک می کند.

راه های زیادی برای استفاده از عسل برای روشن کردن پوست وجود دارد، اما این مقاله دو روش ساده اما موثر را در زیر به شما ارائه می دهد.

اولین راه این است که عسل خالص را مستقیماً روی صورت خود بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند و سپس آن را با آب ولرم بلند کنید. این درمان به بیرون کشیدن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوستی شاداب تر و درخشان تر به شما می دهد.

شما باید این درمان را یک بار در روز انجام دهید.

روش دیگر استفاده از عسل، تهیه ماسک روشن کننده پوست است. باید یک قاشق چایخوری عسل را با یک قاشق چایخوری آبلیمو، نصف قاشق چایخوری روغن بادام و یک قاشق چایخوری پودر شیر مخلوط کنید.

مخلوط را به آرامی روی پوست خود بمالید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. روزانه انجام دهید.

روشن كننده بدن گاتیو

5. لیمو

لیمو حاوی خاصیت اسیدی است که به سفید شدن پوست شما کمک می کند. لیمو همچنین سرشار از ویتامین C است که تولید سلول های جدید را تحریک می کند.

علاوه بر این، این میوه دارای آنتی اکسیدان هایی است که برای رنگ پوست بسیار ضروری است. می‌توانید لیمو را فشار دهید تا آب تازه آن گرفته شود، پنبه‌ای را در آن فرو کنید و آب تازه را روی صورت خود بمالید.

یا می توانید مستقیماً یک تکه لیمو را روی پوست آسیب دیده بمالید و اجازه دهید آب تازه به پوست شما بچسبد. قبل از اینکه آب لیمو را با آب بشویید حداقل یک ساعت بگذارید و هر روز این کار را انجام دهید.

این روش به جلوگیری از ایجاد اسکار روی صورت شما کمک می کند و رنگ پوست شما را روشن می کند.

همچنین بخوانید: 2 راه ارزان برای داشتن پوستی درخشان در خانه

از طرف دیگر، می توانید مخلوطی از سه قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری زردچوبه پودر شده را برای استفاده روی پوست خود درست کنید. قبل از اینکه محلول را با آب بشویید، اجازه دهید 30 دقیقه بماند و هر روز این کار را انجام دهید.

یا می‌توانید مخلوط یک قاشق چای‌خوری آبلیمو، یک قاشق چای‌خوری شیرخشک و یک قاشق چای‌خوری عسل را به مدت 15 تا 20 دقیقه بمالید و سپس آن را بشویید. هر روز انجامش بده

در صورت داشتن زخم باز، پوست حساس یا هر گونه حساسیت از آب لیمو برای پوست خود استفاده نکنید.

6. ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا در از بین بردن هایپرپیگمانتاسیون، یکی از عوامل اصلی که منجر به عدم تعادل رنگ پوست می شود، فعال است و رنگ اصلی پوست شما را بازیابی می کند.

همچنین دارای اثر خنک کنندگی است که به بازسازی بافت آسیب دیده و بازسازی سلول های جدید کمک می کند و پوست شما را سالم نگه می دارد.

چند برگ آلوئه ورا بردارید و لایه های بیرونی آن را جدا کنید. فشار دهید تا ژل غلیظ و ژله مانند به دست آید و آن را روی پوست خود بمالید. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید. این کار را دو بار در روز به مدت دو هفته انجام دهید تا رنگ پوستتان بهتر شود.

روشن کردن پوست
روشن کردن پوست

7. پاپایا

این ماده به طور منظم در بسیاری از درمان های زیبایی از جمله روشن کردن رنگ پوست شما استفاده می شود. به لطف خواص سفید کنندگی طبیعی و بسیاری از مواد مغذی ضروری دیگر، پاپایا پوستی درخشان و سالم به شما می بخشد.

ساده ترین راه خوردن میوه پاپایا است. در روش دیگر، قسمت داخلی پوست پاپایا را برش دهید تا روی صورت خود بمالید و بگذارید تا خشک شود. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید و خشک کنید. این درمان را هر روز انجام دهید.

8. زردچوبه

زردچوبه به طور منظم برای روشن کردن رنگ پوست استفاده می شود. با ایجاد نوع محتوای ملانین، رنگ پوست متعادل را حفظ می کند. همچنین حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کننده است که پوست شما را سالم نگه می دارد.

دو درمان قدرتمند وجود دارد که می توانید از آنها پیروی کنید.

همچنین بخوانید : 5 درمان طبیعی که به شما کمک می کند از شر چربی های شکم خلاص شوید

اول از همه، می توانید خمیر غلیظی از خامه شیر و پودر زردچوبه درست کنید تا روی پوستتان بمالید. بگذارید خشک شود و دوباره با آب ولرم تمیز شود. روش دیگر این است که با مخلوط کردن نصف قاشق چایخوری زردچوبه پودر شده با یک قاشق چایخوری آبلیمو و دو قاشق چایخوری آرد، ماسک درست کنید و روی پوست خود بمالید.

ماسک را به مدت 20 تا 25 دقیقه بگذارید تا خشک شود. ماسک را بردارید و دوباره صورت خود را با آب ولرم بشویید.

لینک های پیشنهادی

این نوشته در blogs ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *